dijous, 9 de febrer del 2017

LA FESTA DE SANTA EULÀLIA


VISITEM L'EXPOSICIÓ "LES LAIES" 
AL PALAU DE LA VIRREINA




En motiu de les festes de Santa Eulàlia vam visitar el Palau de la Virreina on hi havia l'exposició "les Laies", que reunia totes les gegantes de Ciutat Vella de Barcelona.
Vam observar les gegantes i les vam descriure, després també vam dibuixar-ne algunes.




Jo vaig dibuixar la Geganta Òrfena. Ella porta un vestit llarg de color blau. Es una nena.  Porta
Els cabells curts i té un ram de flors a la mà .
Em va agradar aquesta sortida

Sulav Thapa



Vam mirar les gegantes, vam escriure en un dossier i vam dibuixar una geganta. Després el profe va explicar unes coses de la festa de Santa Eulàlia. Després vam caminar pels carrers del voltant i el profe i alguns companys van explicar què va fer Santa Eulàlia. Més tard vam tornar a l'escola.

Jieyu Ye

A l'exposició havíem de fer unes activitats que eren posar el nom de les gegantes, dir a qui representaven, quan se les havia fet i quan van ser renovades. Jo em vaig fer fotos i també vaig fer fotos a les gegantes. En la meva opinió personal el palau on hi havia l'exposició era molt bonic. I les gegantes eren molt boniques i detallades. Al final cadascú va escollir una geganta per poder dibuixar-la.

Ariana Moreno
Quan vam entrar al Palau hi havia molta gent, molts turistes. Tots mirant els gegants. Allí vam fer activitats i vam sortir pels carrers del voltant caminant una mica. M'ha agradat.

Andrés Salazar




Em va agradar l’excursió perquè m’agraden les gegantes. Jo vaig explicar com és la geganta Gal·la. Porta un vestit blanc i vermell i a la mà porta un ram de flors. També porta una corona daurada. Té el cabell  curt i marró.
Després vaig dibuixar la geganta.
Després vam visitar els carrers on va estar Santa Eulàlia. 

Amàlia








Quan vam acabar de veure les gegantes vam anar al barri del Call.  Allí vam recordar la llegenda de Santa Eulàlia. Aquesta història tracta d'una noia de 13 anys que era molt cristiana i en aquesta època els cristians eren perseguits pels romans.  Eulàlia era una noia molt decidida que va tenir el valor de protestar per aquesta situació.

L'emperador de l'imperi romà no estava d'acord amb el que feia Eulàlia i va ordenar als soldats que per desobeir  li fessin tantes tortures com anys tenia. Al final la van crucificar.


Fernanda






Al Palau de la Virreina vaig veure moltes gegantes i vaig apuntar informació de com són.
Vaig dibuixar la que es diu Isabel i també la Marieta.
Aquesta sortida em va agradar perquè vaig aprendre coses noves.

Lydia




Hi havia moltes gegantes, cadascuna tenia una història diferent i representava a un personatge. Totes tenien un cartell  que deia quan es va fer i també quan s’ha fet de nou altra vegada. Una representava Santa Eulàlia, que va ser torturada i llançada cap avall en un tonell amb vidres en un carrer que ara es diu la Baixada de Santa Eulàlia.

I després vam  anar a una plaça que a la guerra van bombardejar, ara ja fa molt de temps i on van morir molts nens petits. També vam passar  pels carrers de la història de Santa Eulàlia

Óscar Castillo


Hi havia gegantes grans i boniques, n´hi havia una que representa Santa Eulàlia que va morir als 13 anys, després de torturar-la i posar-la en un tonell i fer-la caure carrer avall. El símbol de Santa Eulàlia és una creu en forma d’ics (X).

Anurag Dhiman












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada